×

Waarschuwing

JUser: :_load: Kan gebruiker met ID: 69 niet laden

Gebruikerswaardering: 0 / 5

Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief
 

Het Antilliaans Dagblad jokt er op los. Dat stelt Gevolmachtigde minister Marvelyne Wiels (PS) keer op keer als deze krant een haar niet welgezind bericht publiceert. Het begon in september vorig jaar met de onthulling dat zij buiten de regels om haar dochter een baantje op het Curaçaohuis had bezorgd. Niets van waar, aldus Wiels. Toen korte tijd later uitkwam dat zij ook een zoon van partijgenoot Wilsoe en twee van haar vriendinnen zonder sollicitatieprocedure in niet bestaande vacatures in dienst had genomen, werd ook dat aanvankelijk ontkend. Later heette het dat de aanstellingen hadden plaatsgevonden met goedkeuring van de ministerraad. Een verzoek om instemming werd pas na het ontstaan van de commotie ingediend. De volgende ontdekking betrof het cv van de Gevolmachtigde minister. Dat bleek (groten)deels bij elkaar gefantaseerd. In plaats van een vertrouwensfunctie in de top van ABN Amro was zij werkzaam geweest op een afdeling. Ook haar mastertitel bleek verzonnen. Wiels deed deze onthullingen af als kwaadsprekerij. In februari had zij een handgemeen met NOS-journalist Drayer, die aangifte deed bij de politie. Dat deed Wiels ook, met een lezing die haaks stond op de later geopenbaarde geluidsopnamen van het incident. Vorige week berichtte deze krant dat het Curaçaohuis een grondige verbouwing zal ondergaan en dat de afdelingen vanaf 1 mei tijdelijk worden gehuisvest in een nabijgelegen pand. Wiels liet onmiddellijk een verklaring uitgaan dat het Antilliaans Dagblad er volledig naast zat. Binnen een etmaal nam premier Asjes echter via Radio Hoyer afstand van de ontkenning van zijn partijgenote: de krant had het dus wel degelijk bij het rechte eind. En dan is er nu de discussie over de opmerkelijke en voor de overheid peperdure vertrekregeling die Wiels getroffen heeft met haar voormalige hoofd Communicatie & Voorlichting. Ook dat bericht is volgens haar volkomen uit de lucht gegrepen. ,,Kom maar op met de bewijzen”, zei ze onder andere bij Notisia360. Dat is een vreemd verzoek: de Gevolmachtigde minister zou immers zelf simpel kunnen aantonen dat ze dit keer wel gelijk heeft. Ze hoeft daarvoor alleen maar de ontbindingsovereenkomst openbaar te maken. Zij kan zich niet langer verschuilen achter privacyregels of een geheimhoudingsplicht, want met haar publieke optreden afgelopen week heeft zij er blijk van gegeven daar geen boodschap aan te hebben. Voor de volledigheid: de redactie van het Antilliaans Dagblad heeft geen verzoek ontvangen om te rectificeren dat Wiels voor ruim 3 ton een voor haar pijnlijke rechtszaak heeft afgekocht. En mocht dat alsnog gebeuren, zal deze krant daar geen gehoor aan geven: wat waar is, kan niet worden gerectificeerd.

ADletters logo


Wilt u op ruim 8.000 kilometer van Nederland Nederlandse ochtend-krant bij het ontbijt niet missen? Lees dan de Caribische editie van DE TELEGRAAF
Telegraaf

Het ANTILLIAANS DAGBLAD is de enige lokale Nederlandstalige ochtendkrant van Curaçao, Bonaire, Aruba en Sint Maarten.

antdagblad-logo


Abonnee worden of voor meer informatie over losse verkoop en advertentiemogelijkheden: E-mail of fax: Naam, voorletter(s), straatnaam, huisnummer, telefoon en aanvangsdatum. Abonnementsprijs* is Naf 25,50 incl. OB (abonneren is alleen mogelijk op Curaçao).